In 2000 richte Flurin vanaf zijn zolderkamer het bedrijf Digitpaint op. Samen met zijn team, dat groeide van twee naar twaalf medewerkers, maakten ze web en front-endoplossingen. Na 19 jaar was hij toe aan iets nieuws en heeft hij het stokje overgedragen aan een nieuwe directie. In zijn nieuwe rol als CTO bij Conversationals richt hij zich op het ontwikkelen van de beste conversational interfaces en slimme data-integraties. Flurin: “Ik vind het belangrijk dat wij innovatieve chatoplossingen maken die extreem user-friendly en technisch top-notch in elkaar zitten. Ik leg daarbij de verbinding tussen techniek en de gebruikerservaring, zodat bots en agents maximaal met elkaar kunnen samenwerken en klanten verrast worden met fantastische toepassingen.” 

De nieuwe meester in digitale conversaties omschrijft zijn verwachting “dat de groei van conversational self-service steeds sneller gaat. Daarbij kunnen gebruikers in natuurlijke taal hun vraag stellen en krijgen ze dat ene antwoord waar ze naar op zoek zijn. En als er dan toch behoefte aan een menselijk contact is, dat er dan vanuit dezelfde interface een live-gesprek aangeboden wordt dat voor de agent maximaal wordt voorbereid.” Flurin kijkt zelf het meest uit naar een rijke integratie van steeds meer systemen. Voorbeelden van verrijkingen die hij noemt zijn: “chatbots met live-chat, automatiseren van formulieren of de koopfunnel, koppelingen met telefonie-platformen en uitbreidingen naar voice.”

Waar we Flurin voor mogen bellen? “Uiteraard voor technisch advies op het gebied van Conversational User Interfaces. Ik zal je dan verrassen door juist niet code over te praten, maar het over waardevolle toepassingen voor je gebruikers, die snel en goed gemaakt kunnen worden”.

– EINDE PERSBERICHT – 

Over Conversationals: Het eerste bureau dat zich specialiseert in het digitaliseren en automatiseren van conversaties is opgericht in 2017 (www.conversationals.nl). Het Utrechts bureau specialiseert zich op het domein van dialooggestuurde interacties: Self-service, Q&A, Virtual Agents, Chatbots en Spraakgestuurd Interactie en werkt inmiddels voor o.a.o.: Basic-Fit, XS4All, PGGM, Plus Retail, Robeco, Simpel, Eneco, Dela, Engie, Mitros, De Volksbank en Yourhosting.

 

Voor de redactie/niet voor publicatie: wil je meer informatie, fotomateriaal, een interview, neem gerust contact op met Endre Davids. Via endre@conversationals.nl of 06-37432627. 

Met v.l.n.r.: Bram Lenten, Bart Meerdink, Flurin Egger, Endre Davids